Inkubator Technologiczny w Lublinie po raz kolejny jest współorganizatorem cyklicznej imprezy programistycznej LubCode.


Ten bezpłatny, 36­-godzinny turniej dla programistów, ma na celu tworzenie aplikacji mobilnych oraz serwisów internetowych, które mogą ułatwić życie mieszkańcom miasta oraz turystom przybywającym do Lublina. Podczas wydarzenia uczestników wspierają mentorzy z lubelskich firm informatycznych. Ponadto drużyny, które stworzą najciekawsze aplikacje mają szansę na wygranie atrakcyjnych nagród, m.in. smartfonów, tabletów lub smart zegarków.


Maraton programistyczny w Inkubatorze Technologicznym odbywał się już kilkukrotnie. Pierwszy miał miejsce w dniach 17 – 18 stycznia 2015 roku. W wydarzeniu wzięło udział 50 uczestników.

Konkurs na najlepszą aplikację nazwaną „Bez mandatu Lublin” wygrał zespół TOP DEV TEAM. W momencie prezentacji przed jury aplikacja dostępna była już do pobrania w sklepie Google Play na urządzenia z Androidem.


Kolejny Hackathon odbył się w Inkubatorze w dniach 11 – 12 kwietnia 2015. W tym wydarzeniu udział wzięło ponad 60 osób z całej Polski.

I miejsce zajęła drużyna GANG ALBANII, która przygotowała aplikację „LubCycle” służącą do grupowych wycieczek rowerem miejskim, a także umożliwiającą sprawdzenie ilości dostępnych rowerów na danej stacji. Ponadto aplikacja pozwala na określenie jak najkrótszego czasu dotarcia do danej lokalizacji w Lublinie.

II miejsce zajęła drużyna ELITARNI, która przygotowała aplikację do zgłaszania aktów zniszczeń i wandalizmu do Urzędu Miasta.

III miejsca zajęła drużyna ADAM, która stworzyła aplikacje quizów miejskich łączącą naukę o historii miasta z zabawą.


Trzecia edycja wydarzenia miała miejsce w dniach 24 - 25 października 2015 r. Wzięło w nim udział 54 programistów, podzielonych na 18 drużyn. 

I miejsce zajęła drużyna POLLUB.DEV, która przygotowała grę pomagającą studentom pierwszego roku Politechniki Lubelskiej tłumacząc im jak powinni załatwić wszystkie formalne sprawy na uczelni.

II miejsce zajęła drużyna GUARDIAN ANGELS prezentując aplikację do kontrolowania spożycia alkoholu wśród studentów. 

III miejsce przypadło drużynie GANG ALBANII, która stworzyła aplikację do zgłaszania różnych zdarzeń w mieście Lublin.


Czwarta edycja wydarzenia miała miejsce w dniach 9 - 10 kwietnia 2016 r. 

I miejsce zajęła drużyna TOURISTIC ROAD. Przedstawiciele drużyny stworzyli aplikację pomocną przy zwiedzaniu miasta. Na stronie pojawia się dana trasa z zaznaczonymi na niej zabytkami i z określonym czasem potrzebnym na zwiedzanie. Aplikacja umożliwia także robienie zdjęć w określonych lokalizacjach.

II miejsce zajęła drużyna KN ANGRY MARSHMALLOW. Twórcy aplikacji Lub News stworzyli zbiór informacji z portali lubelskich zawierających w jednym miejscu wiadomości dotyczące konkretnych spotkań, wizyt i eventów oraz wydarzeń odbywających się w Lublinie. 

III miejsce przypadło drużynie TRZECH MUSZKIETEROW. Storzyli oni grę, polegającą na odnalezieniu dwóch jednakowych kart zawierających zdjęcia lubelskich zabytków a następnie do zdjęcia danego miejsca należało dobrać pasujący do niego opis.