LubCode - Koduj dla Lublina

data dodania: 13 kwiecień 2016

W miniony weekend zakończyła się 4 edycja Heckathon'u LubCode. Uczestnicy zostali podzieleni na 8 grup. Każda drużyna miała swój oryginalny i ciekawy pomysł na stronę internetową lub aplikację mobilną na telefon dotycząca tematyki maratonu, czyli miasta Lublina.

1) "Jest jakaś strona eventowa", drużyna o oryginalnej nazwie stworzyła stronę, która ma na celu zebranie informacji o wydarzeniach w Lublinie, zarówno tych, które już się odbyły jak i tych planowanych.

2) "Projekt Perła", grupa stworzyła grę o nazwie kręgle. Prawdziwe kręgle zastąpiono puszkami perły - symbolem naszego lubelskiego browaru.

3) "Grzeszny Wąż" – zespół stworzył grę typu „Snake”. Jej celem było zebranie kuleczek imitujących makaron lubelskiej firmy Lubella.

4) "Touristic Road", przedstawiciele drużyny stworzyli aplikację pomocną przy zwiedzaniu miasta. Na stronie pojawia się dana trasa z zaznaczonymi na niej zabytkami i z określonym czasem potrzebnym na zwiedzanie. Aplikacja umożliwia także robienie zdjęć w określonych lokalizacjach.

5) "Trzech muszkieterów", grupa stworzyła grę „Memo Lublin”. Gra polegała na odnalezieniu dwóch jednakowych kart zawierających zdjęcia lubelskich zabytków a następnie do zdjęcia danego miejsca należało dobrać pasujący do niego opis.

6) "KN Angry Marshmallow" twórcy aplikacji Lub News stworzyli zbiór informacji z portali lubelskich zawierających w jednym miejscu wiadomości dotyczące konkretnych spotkań, wizyt i eventów oraz wydarzeń odbywających się w Lublinie.

7) "Virtual Queue" - drużyna stworzyła aplikację "Division" opartą na wirtualnej kolejce. Polega ona na sprawdzaniu stanu kolejki, ile czasu zostało do wyznaczonej dla nas wizyty i ile osób jest jeszcze przed nami. Aby by uniknąć wielogodzinnego stania w kolejce można za pomocą aplikacji zapisać się do wybranej kolejki, np. do lekarza. Dzięki niej można także sprawdzić ile osób znajduje się przed nami, jaki jest czas oczekiwania na umówioną wizytę.

8) Ostania grupa o nazwie "Wóz albo Przewóz" opracowała aplikację na telefon dotyczącą dzieleniem się wolnym miejscem w samochodzie przy przejazdach do lub z Lublina.


W niedzielę, na zakończenie maratonu wyłoniono zwycięskie drużyny:

I miejsce zajęła grupa Touristic Road,

II miejsce przyznano zespołowi KN Angry Marshmallow,

III miejsce zajęła drużyna Trzech Muszkieterów.


Wszystkim gratulujemy i zapraszamy na kolejne edycje LubCode – Koduj dla Lublina.



powrót do listy